بانک مرکزی: کارت‌های عضو شتاب کارگزاری‌های بورسی باید متوقف شود اطلاعیه مهم ایران خودرو برای کسانی که ثبت نام انجام داده اند | مهلت ۶ روزه برای انتخاب روش فروش خودرو نرخ بهره بین بانکی در آستانه ۲۴ درصد قرار گرفت مستاجران تا پول رهن را نگرفتند، خانه را تخلیه نکنند! کشف و ضبط محموله ۱۵ تنی گوشت احتکارشده در مشهد + عکس و جزئیات «نبود امنیت شغلی» دغدغه کارگر؛ «نبود کارگر ماهر» دغدغه کارفرما در شش‌ماهه دوم امسال، ۲ میلیون خانواده خراسانی به فیبر نوری متصل می‌شوند  ارز مسافری به مرکز مبادله می‌آید کم‌توجهی شورای عالی کار به انتظارات برحق کارگران نرخ خودرو در بازار آزاد شنبه (۳ شهریورماه ۱۴۰۳) نرخ واقعی گندم اعلام شد (۳ شهریور ۱۴۰۳) تاریخ قرعه‌کشی ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ + زمان اعلام نتایج (خبر غیر رسمی) انتظار کارگران از وزیر جدید کار چیست؟ قیمت ارز‌های دیجیتال در بازار امروز شنبه (۳ شهریور ۱۴۰۳) | بیت‌کوین صعود کرد بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هوایی عازم عراق شده‌اند ۲۵ درصد صنایع تبدیلی کشور در خراسان‌رضوی فعالیت دارند دامنه نوسان «مثبت و منفی ۲ درصد» تا اطلاع ثانوی در معاملات سهام باقی می‌ماند قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز در بازار امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) | کاهش مصرف سالیانه گوشت قرمز مهلت خرید ارز اربعین امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳) تمام می‌شود هشدار به مالکان ۵۰۰ هزار خانه خالی، تنها یک هفته فرصت دارید! آخرین تورم دولت سیزدهم اعلام شد وزیر جهاد کشاورزی: پول گندمکاران تا پایان شهریور سال جاری تسویه می‌شود ترخیص ۱۵۵۰۴ دستگاه خودرو سواری از گمرکات در پنج ماهه نخست سال جاری تولید زعفران امسال به ۳۵۰ تن می‌رسد | زعفران تولیدی به ۶۰ کشور دنیا صادر می‌شود
سرخط خبرها

در باب اجاره نشینی

  • کد خبر: ۱۲۴۴۰۱
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
در باب اجاره نشینی
هادی حاجتمند - کارگردان سینما

خدا رفتگان شما همه را رحمت کند. مرحوم بابای ما یکی از کار‌هایی که توی محله مان انجام می‌داد این بود که در همسایه‌ها یمان توی کل محله هرکی دنبال خانه جدید می‌گشت یا می‌خواست خانه اش را بفروشد یا به اجاره بدهد به بابای من که معتمد محل بود می‌سپرد و همه هم می‌دانستند و یکسره در خانه ما جلسه اسکان بود. بعضی وقت‌ها کسی از طرفین خودش به حضرت حاج آقا هدیه می‌داد یا هم نمی‌داد یعنی این کار یک خدمت بود نه محل درآمد.

چند سال قبل، توی یک بنگاه املاک برای تمدید خانه اجاره‌ای ام نشسته بودم قبل از کار من، بنگاه دار داشت با یک خانم میان سال حرف می‌زد که اصلا این پانصدی که صاحب خانه گذاشته روی اجاره خیلی کم است و این محله قیمت هایش بیشتر از این حرف‌ها ست (البته من درتمام طول این سال‌ها اجاره نشینی ام همیشه این قید را شنیده ام) و نهایتا زن مجبور شد با اشک، خانه هفتاد متری ا ش را ۲ میلیون تومان اجاره کند (حدودا سال ۹۶)، دلال برای اضافه کردن یک خط به قرارداد قبلی ۶۰۰ هزار تومان ناقابل هم از زن گرفت البته زن از سه کارت بانکی خودش، از هر کدام ۲۰۰ هزار تومان کشید تا پول دلالی جور شد.

زن که رفت، مرد چهل و پنج شش ساله دلال زنگ زد به صاحب خانه و با چرب زبانی تهوع آوری از موفقیتش در عملیات اضافه کردن اجاره گفت و اینکه الان در این منطقه حداکثر ۲۵۰ هزار تومان به قرارداد اضافه می‌شود و نهایتا شماره کارت داد تا ۶۰۰ هزار تومان هم صاحب خانه به کارت دلال بریزد.

حالا دلال رو به روی من نشسته و ... هنوز از روی صندلی اش بلند نشده بود که ۴۰۰ هزار تومان از من و ۴۰۰ هزار تومان از صاحب خانه بنده برای اضافه کردن یک خط به قراردادی که امسال مالیات نداشت دریافت کرد.
یاد دوستی افتادم که توی شهر میلان ایتالیا یک سال خانه اجاره کرد به پول ما ۵۰۰ هزار تومان. سال بعد با ۴۰۰ هزارتومان تمدید کرد. صاحب خانه مسیحی ایتالیایی گفته بود یک سال عمر خانه ام زیاد شده پس اجاره بهاش کم شده است.

اینجا کشوری است که دم از تولید می‌زنیم، ولی تعداد بنگاه‌های دلالی مسکن در هر خیابان ۱۰ برابر کتاب فروشی و حتی کباب فروشی هایش است.

آقای #سازمان_بازرسی_کشور هستی؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->